اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خبر خوب| گام محکم برای نجات «خلیج گرگان» پس از دستور رئیس‌جمهور/ باز شدن گره ۲۰ ساله «آشوراده»

جلسه فوری علاج‌بخشی و نجات جزیره «آشوراده» و «خلیج گرگان» در ساختمان نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و وزرای مختلف مرتبط و استاندار گلستان و معاونان وی پس از دستور اکید رئیس جمهور در سفر به گلستان برگزار شد.

خبر خوب| گام محکم برای نجات «خلیج گرگان» پس از دستور رئیس‌جمهور/ باز شدن گره ۲۰ ساله «آشوراده»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در پی سفر آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دلت به استان گلستان و تاکید و دستور رئیس جمهور در خصوص مهلت ۱۰ روزه برای تعیین تکلیف لایروبی کانال‌های اصلی منتهی به «خلیج گرگان» و اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره «آشوراده»، جلسه پیگیری این دستور ساعاتی پیش در نهاد ریاست جمهوری به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد.

گفتنی است، این جلسه با حضور وزرای مربوطه و استاندار گلستان و معاونان وی تشکیل و مقرر شد ظرف یک هفته آینده موضوعات مختلف بررسی و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه یابد.

لازم به ذکر است، پس از رایزنی‌های شبانه‌روزی استاندار گلستان و معاونت‌های هماهنگی امور اقتصادی و هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان برای رفع موانع پیش‌روی احیاء خلیج گرگان و اجرای طرح طبیعت‌گری و گردشگری آشوراده، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جزیره «آشوراده» و مناطق خشک شده «خلیج گرگان» حاضر و دستور صریح و قاطع را صادر کردند.

براساس آخرین بررسی‌های انجام شده تاکنون ۳۰ درصد از وسعت خلیج ارزشمند گرگان خشک شده و این امر به یک نگرانی زیست‌محیطی، چالش اجتماعی و مسئله‌ای پراهمیت تبدیل شده است.

همچنین باز شدن گره ۲۰ ساله اجرای طرح طبیعت‌گری و گردشگری جزیره آشوراده با حضور رئیس جمهور یکی دیگر از دستاوردهای مهم این سفر ارزشمند بوده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول